Гра належить до глибинних механізмів, закладених у людській природі, що починають проявлятися з раннього дитинства. Ще не навчившись як слід розмовляти, маленька людина приміряє на себе різноманітні ролі: побаченого в мультику динозавра, домашнього улюбленця, членів родини. З розвитком фантазії й набуттям досвіду ці рольові ігри ускладнюються, перетворюючись із простого наслідування образу на імітацію складніших дій: діти граються у професії, у сюжети з книжок та кіно, а згодом починають творити власні світи й вигадувати собі альтернативні особистості. У новому випуску «Вербуму» ми пропонуємо детальніше поміркувати про гру, що супроводжує людину протягом усього її життя, змінюючи форми, але не сутність.
Юрій Чорноморець розповідає про драму взаємин Бога і людини у тлумаченні швейцарського теолога Ганса Урса фон Бальтазара. Стосунки з Господом – це, на думку Бальтазара, не лише найбільша людська драма, а й головне свято, а тому їхня історія й сьогодні залишається єдиною, по-справжньому вартою уваги.
Антон Герасименко пише про виникнення й розвиток середньовічної містерії. Біблійні події для середньовічної людини були вкрай реальними, і для того, аби поглибити це відчуття, вона доповнювала довколишній світ, «оживляючи» персонажів священних текстів через акторську гру й уводячи їх до храмів. Так народився особливий жанр літургійної драми.
Про межі, за якими закінчується драма і розпочинається святотатство, говорить Ольга Герасименко, наводячи як приклад першого російського царя Івана Грозного. Надміру захоплений роллю помазаника Божого й носія Його волі, у роки опричницького терору він спробував перетворити власний двір на монастир, ігуменом якого проголосив самого себе.
Галина Качур підходить до ігор із психологічного боку та пропонує замислитися про їхнє значення в житті дорослої людини. З розваги, якою їх колись вважали, ігри давно перетворилися на засіб, завдяки якому можна пережити чужий досвід, переосмислити своє ставлення до історичних подій, а відповідно – розширити межі емпатії та розуміння інших людей і світу навколо нас.