fbpx
Verbum
  • Головна
  • Матеріали
  • Проєкт
No Result
View All Result
Verbum
No Result
View All Result
Home № 66: Барви світу
Home № 66: Барви світу

Тема номера:
Барви світу

by Редакція Verbum
12 Лютого 2020
in № 66: Барви світу
Share on FacebookShare on Twitter

Шановні читачі!
У лютому ми, бодай несвідомо, шукаємо способів насититися кольорами: вдивляємося в магазинні вітрини, хоча в інші пори року не помічали за собою такої схильності; повсякчасно тримаємо на столі миску з яскравими фруктами; носимо кольорові шкарпетки, нехай їх і не видно під теплими черевиками (чи саме тому й носимо, що не видно); переглядаємо серіали про природу з нарацією Девіда Аттенборо; купуємо ілюстровані книжки, навіть якщо місце на них іще минулого року скінчилося. На третій місяць зими доводиться нагадувати собі, що світ довкола нескінченно різнобарвний.

Фото: Monika Grabkowska

Уже два випуски «Вербуму» були присвячені кольорам: у жовтні й у грудні. Але це тема, про яку нам не набридає думати, тож сьогодні – п’ять нових текстів.

Богдана Матіяш придивляється до барвистого світу, знаходячи в ньому передсмак раю та свідчення Божої любові до людей. Ми живемо серед кольорів і запахів, постійна мінливість яких навчає нас бути уважнішими й не втрачати надії. Бо «туга короткочасна: настане весна, і ми радітимемо першим котикам, кожній бруньці, що розпукується, і липким ясно-зеленим листочкам, а ще – підсніжникам, крокусам і гіацинтам, які поспішають назустріч теплу чи, радше, провіщають його».

Ольга Герасименко розповідає про те, як змінила модний світ Коко Шанель – вихована в цистерціанському абатстві дівчинка з убогої сім’ї, що стала обличчям моди ХХ століття. Простота і зручність вбрання – це принципи, на яких ґрунтується стиль Шанель, і в тому, що сьогодні вони здаються цілковито природними й зрозумілими, є чимала заслуга самої модельєрки. Її смак, вихований у суворому монастирському середовищі, виявився знахідкою для Європи, якій саме довелося переосмислити роль жінок.

Катерина Воїнська пише про світло й барви у творчості Валерія Шевчука, аналізуючи оповідання «У череві апокаліптичного звіра». У короткому тексті зустрічаються два протилежні образи, загалом характерні для Шевчукової творчості: перший – знеохочений, розчарований життям і так глибоко занурений у душевну пітьму, що аж з вигляду почорнілий; другий (тут ця роль належить Григорієві Сковороді) – осяйний і повний рішучості йти до Господнього світла.

Софія Вдовченко, розмірковуючи про палітру народних казок, не спиняється на всюдисущій тріаді «чорне–біле–червоне», а нагадує ще й про персонажів, які роблять фольклор значно кольоровішим: синього, бо фарбованого, лиса Микиту (в оригінальному сюжеті – шакала), зеленого Оха, вогняну Жар-птицю й доброго лісового котика із золотим і срібним хутром. Казку про котика ми в редакції «Вербуму» прочитали – і раді повідомити, що закінчується вона добріше, ніж історія про Золоту рибку.

Нарешті, Антон Герасименко говорить про знебарвлення світу в епоху Просвітництва. Звісно, дерева тоді не стали менш зеленими, а небо не втратило блакиті, але складно не помітити тяжіння тогочасної культури до монохромності. Чорно-біла естетика, народжена з книгодрукування, вплинула не лише на смаки, а й на спосіб мислення цілих поколінь.

Завантажити PDF
Редакція Verbum

Редакція Verbum

«Verbum» – це один із проектів Інституту святого Томи Аквінського, який уже понад 25 років діє в Києві. Його працівники й вихованці вирішили запропонувати нову платформу в інтернет-просторі для того, щоб говорити про довколишню реальність із перспективи віри. Утім, ми прагнемо не тільки описувати, а й формувати релігійність ХХІ століття – свідому, зрілу, духовно поглиблену, відкриту до зустрічі з довколишнім світом і соціально заангажовану. Таку релігійність, яка ґрунтована на тисячолітній традиції Церкви й готова до зустрічі з сучасністю.

Схожі статті

12 Лютого 2020
№ 66: Барви світу

Чорно-біла епоха Просвітництва

Мішель Пастуро, медієвіст і спеціаліст із історії кольору, докладно пише про особливості сприйняття кольору в середні віки. Воно доволі виразно,...

by Антон Герасименко
12 Лютого 2020
12 Лютого 2020
№ 66: Барви світу

Синя шапочка і срібний ніс: казкова кольористика

Французький дослідник-медієвіст Мішель Пастуро справедливо вважає, що, вивчаючи історію кольору, варто звертатися не тільки до мистецтвознавства, а й до історії...

by Софія Вдовченко
12 Лютого 2020
12 Лютого 2020
№ 66: Барви світу

Яскраве і сіре: колір як знак у текстах Валерія Шевчука

Валерій Шевчук – автор, для якого це запитання справді важливе. У його художньому мисленні колір позначає здатність персонажів взаємодіяти зі світом....

by Катерина Воїнська
12 Лютого 2020
12 Лютого 2020
№ 66: Барви світу

Маленька чорна сукня і монастирська аскеза

Ґабріель Бонер Шанель прийшла на світ у злиденній родині й рано зосталася без матері, а згодом її, разом із братами...

by Ольга Герасименко
12 Лютого 2020
12 Лютого 2020
№ 66: Барви світу

Цей барвистий прекрасний світ

Але для мене цей прекрасний світ, який Господь створив таким розмаїтим на ландшафти, оздобив ріками, озерами, потічками, морями й океанами,...

by Богдана Матіяш
12 Лютого 2020

Verbum

  • Головна
  • Матеріали
  • Проєкт
ПІДПИСАТИСЯ

INFO@VERBUM.COM.UA
KYIV, UKRAINE


No Result
View All Result
  • Головна
  • Матеріали
  • Проєкт

INFO@VERBUM.COM.UA
KYIV, UKRAINE